בית המשפט לענייני משפחה קבע מזונות ילדים מדורגים עד גיל 6 ולאחר גיל 6

כבוד השופטת מירה רום פלאי מבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון קבעה לאב תשלום מזונות לילדיו בני ה – 7 , 5 , 1 , באופן מדורג: תקופת חיוב ראשונה עד גיל 6 ותקופת חיוב שנייה לאחר גיל 6.

מדובר מזוג הורים לשלושה ילדים אשר במועד ההתדיינות ביניהם היו ילדיהם בני 7, 5, 1.

באופן הדדי הסכימו ההורים שזמני השהות של הילדים עם האב יהיו פעמיים בשבוע וכל סוף שבוע שני – עד מוצאי שבת.

כבוד השופטת רום פלאי, הדנה גם בתיק המשמורת, קבעה כי שני ההורים מיטיבים ומסורים לילדים, ויש לאפשר להם להמשיך ולהיות חלק משמעותי מחייהם. לכן, קבעה כי הסדרי השהות של הילדים עם האב ימשיכו להתקיים פעמיים בשבוע, ובכל סוף שבוע שני ילונו הילדים בבתו גם בליל מוצאי שבת .

זמני השהות של הילדים עם כל אחד מההורים כמעט שווה ולפיכך, כבוד השופטת אינה מייחסת להבדל הזעיר בזמני השהות כל משמעות בקביעת שיעור המזונות.

בקביעת שיעור המזונות מתייחסת כבוד השופטת לזמני השהות כשווים, ומציינת כי מבחינת הצרכים ההכרחיים של שלושת הילדים – החלוקה שווה, כיוון שנדרשים להם אותם הצרכים בשני הבתים, והפער בזמני השהות הנו שולי ובמכלול הוצאות הילדים הינו זניח.

בנוסף, אינה מתחשבת בהוצאות המדור ואחזקתו של כל אחד מההורים, מאחר ושניהם מתחילים מאותה נקודת התחלה וזקוקים לדירה על מנת לספק מדור לשלושת הילדים בזמן ששוהים עימם.

הדין העברי קובע שאב חיוב באופן אבסולוטי במזונות ילדיו עד גיל 6 ובהתאם להלכה שנקבע בע"א 919/15 בגלאי 6-15 שני ההורים חייבים במזונות ילדיהם באופן יחסי ליכולותיהם הכלכליות מכל המקורות.

מאחר ובמקרה דנן, ילדיי הצדדים, חלקם מתחת לגיל 6 וחלקם מעל גיל 6, קובעת השופטת את דמי המזונות באופן מדורג.

ראשית כל, נקבע כי דמי המזונות ההכרחיים של כל אחד מהילדים עומד על סך 1300 ₪ בחודש.

מאחר והאב חייב על פי הדין העברי בצרכיהם ההכרחיים של הילדים בני פחות מ – 6 , מחויב האב בתשלום דמי מזונות חודשי בסך 2600 ₪ (1300 ₪ בעבור כל ילד) , וזאת עד הגיעם לגיל 6.

לאחר גיל 6 חויב האב בדמי מזונותיהם ובדמי מזונות הילדה בת ה – 7 , באופן יחסי.

האב משתכר 9454 ₪ ואלו האם משתכרת 6061 ₪. דהיינו, משכורתו של האב מהווה 61% מהתקציב המשפחתי.

ולכן, האב חויב בתשלום דמי מזונות בעבור הבת בת ה 7 ולשני הילדים האחרים החל מהיותם בגיל 6, בדמי מזונות בסך 790 ₪ בעבור כל אחד מהם ( 61% מסך 1,300 ₪) .

כבוד השופטת ממחישה את התקציב החודשי של שני הצדדים, על מנת להציג את השוויון בין שני ההורים החולקים הורות משותפת, כאשר בתחילת החודש לשני ההורים תקציב דומה לגידול 3 הילדים.

במקרה הנ"ל, הצדדים קיבלו סייע של הורי האיש בסך 3,800 ₪ מדי חודש, ובאיזון בין הצדדים יוצאת כבוד השופטת בהנחה שהוריו של האיש ימשיכו ויתמכו בו, ולכן באיזון הכולל נלקח סיועם החודשי כחלק ממקורות האיש.

ניתן ביום 17.10.17 , ראה תלה"מ 17237-01-17

מוזמנים להמשיך לקרוא: מזונות ילדים, הגדלת מזונות

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן