הבעל ניצל את החוק להסדר התדיינות במשפחה. בית הדין הורה על קיצור הליכים

בית הדין הרבני בטבריה קיצר את תקופת עיכוב ההליכים הקבועה בחוק להסדר התדיינויות במשפחה, ואפשר לאישה להגיש כל תביעה שמוצאת לנכון, על מנת להשתחרר מנישואיה לבעל.

בשל החוק להסדר התדיינויות במשפחה הוגשה לבית הדין הרבני בקשה ליישוב סכסוך, שמטרתה – הפניית בני הזוג להליך גישור בטרם יפנו להליכים משפטיים . בתקופה זו, המנויה בחוק, מנועים בני הזוג מלהגיש תביעות לערכאות משפטיות, מלבד פניה בנושא משמורת ומזונות.

במקרה הנ"ל התקיימו הליכים בנושא משמורת ילדים ומזונות בפני בית המשפט לענייני משפחה, במהלכו הצליחו בני הזוג לגבש הסכם גירושין שקיבל תוקף של פסק דין בפני בית המשפט לענייני משפחה, מלבד נושא הגירושין המסור לסמכות בית הדין הרבני.

בפני בית הדין הרבני התנהל דיון במהלכו הסכימו שני בני הזוג לסדר את הגט ביניהם. אף על פי כן, במועד שנקבע לסידור הגט הבעל חזר בו מהסכמתו, ודרש לאפשר לצדדים להגיע להסכמות בעניינים שהשתנו מאז אישור ההסכם בבית המשפט.

בית הדין התרשם כי הבעל מנצל את החוק, ומטרתו לסחוט את האישה כך שתסכים לדרישותיו. אשר על כן, קבע בית הדין שהתנהלות זו אינה מצדיקה המשך עיכוב ההליכים, ופסק כי תקופת עיכוב ההליכים הסתיימה, והאישה יכולה להגיש כל תביעה שחפצה על מנת לסיים את קשר הנישואין .

 

 

ניתן ביום 5.6.17, תיק 1045873/4

 

 

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן