הסכם לחיים משותפים

הסכם לחיים משותפים מיועד לידועים בציבור, לבני זוג המנהלים מערכת יחסים כבעל ואישה (אך ללא נישואים) ולבני זוג מאותו המין.

בשנים האחרונות חלו שינויים חברתיים בתפיסת מערכת יחסים זוגית, וישנם זוגות רבים אשר בוחרים שלא למסד את מערכת היחסים ביניהם במסגרת נישואים.

בני הזוג מחליטים למסד מסגרת חיים משותפת ולהקים משפחה. מסגרת חיים זו מציבה בפני בני הזוג לא מעט אתגרים, החל מאופי הזכויות האישיות האחד כלפי השני וכלה בזכויות הכלכליות, ולכן הסכם לחיים משותפים יכול להוות פתרון בעבורם.

במסגרת הסכם לחיים משותפים רשאים בני הזוג להסדיר כל עניין הכרוך במערכת היחסים ביניהם, החל מהצהרה על מערכת היחסים הזוגית שלהם ועד לאופן ניהול העניינים הנוגעים, באופן טבעי, למערכת יחסים זו: ניהול הרכוש וגידול הילדים.

כך, למשל, רשאים בני הזוג לקבוע מה דינו של רכוש שהביאו עימם למערכת היחסים ו/או מה דינו של רכוש שיצטבר במהלך הקשר ו/או באיזה שלב יחולק הרכוש ביניהם במקרה של פרידה.

כך, למשל, רשאים בני הזוג להסכים על עניינים הנוגעים לגידול ולחינוך הילדים בעודם מנהלים מערכת יחסים, וכן במקרה של פירוד.

אישור הסכם לחיים משותפים

בשונה מהסכם ממון, תקפותו של הסכם לחיים משותפים אינו תלוי אישור משפטי, ומיד עם חתימת בני הזוג עליו, נכנס הסכם לחיים משותפים לתוקף ומחייב את בני הזוג.

יחד עם זאת, למרות שאין חובה להעניק להסכם הסכם לחיים משותפים תוקף משפטי, הרי שמומלץ לפנות לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה למתן תוקף של פסק דין להסכם. אחד היתרונות לכך הינו שאישור ההסכם בפני בית המשפט מאפשר לכל צד להסכם לאכוף בו סעיפים המעניקים למי מהצדדים סעד, באמצעות לשכת ההוצאה לפועל.
כמו כן, במידה והסדירו בני הזוג עניינים הקשורים לילדים: משמורת, הסדרי ראייה, מזונות וכיוצ"ב, מחויבים הם שעניינים אלו יקבלו תוקף על-ידי בית המשפט, ולמעשה ישנה חובה לפנות לבית המשפט ולעתור למתן תוקף של פסק דין להסכם.

ניתן לסכם ולאמר: הסכם לחיים משותפים מעניק לשני בני הזוג שקט נפשי באשר יקרה, באם לא תצלח דרכם המשותפת, ואלו יחליטו להיפרד.

מוזמנים לקרוא על ידועים בציבור וההשלכות לסטטוס ללא הסכם לחיים משותפים או הסכם ממון.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות עם עו"ד מורן אלסאיג בני חייגו עכשיו 050-6793821

או השאירו פרטים כאן ליצירת קשר

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן