חשפה בפני בית המשפט פרטים מהליך גישור וחויבה בהוצאות

בפני בית המשפט לענייני משפחה מתנהל הליך לעניין מזונותיהם של הילדים, ואשר הוריהם מדיינים בפניו.

בדיון בפני בית המשפט, במסגרתו היה מיוצג כל אחד מהם על ידי עורך דין גירושין, הסכימו הצדדים לפנות להליך גישור.

הצדדים פנו להליך הגישור, ובמסגרתו הגיעו להבנות ולהסכמות לעניין תשלום הוצאותיהם של הילדים. בהמשך שונו ההסכמות, ולאחריו נפסק הגישור.

הליך גישור גירושין נפסק, ולמעשה כלל התביעות של הצדדים מונחות בפני בית המשפט, שממשיך לנהל את ההליך המשפטי.

חרף זאת, בחרה האם להגיש תביעה נוספת למזונות זמניים.

כבר בפתח הבקשה כתבה: "כב' ביהמ"ש מתבקש בזאת להורות למשיב להמשיך להעביר לידי המבקשת בכל ראשון בחודש סך של 7,750 ₪ לחודש ובנוסף לחייב את המשיב להמשיך לשלם 60% מהוצאות הצהרון, 60% מעלויות חוגים של הילדים מעבר להוצאה של 1,000 ₪ בחודש, ו 60% מההוצאות הרפואיות החריגות של הילדים (לרבות טיפולים פסיכולוגיים), כל זאת בהתאם להסכמת הצדדים במסגרת הגישור".

בשל חשיפת פרטים מתוך הליך גישור גירושין הגיש האב בקשה למחוק את בקשת האם, ולהוציא בקשה זו מתיק בית המשפט.

בעניין בקשתו של האב התקיים דיון, בסופו נעתר בית המשפט לבקשת האב, והורה על מחיקת הבקשה למזונות זמניים, ולהסיר את סריקתה מהמערכת המשפטית, בשל העובדה שהיא חושפת פרטים מתוך המשא ומתן בין הצדדים בהליך הגישור.

נקבע, כי בשלב של מזונות זמניים אין בית המשפט נכנס לעובי הקורה, וכי הצגת סכומים שמקורם בהסכמה אשר הושגה בגישור, מהווה התנהגות שלא בתום לב, שמטרתה ניסיון בלתי ראוי להציב רף פסיקתי לבית המשפט, בפרט שהיא מיוצגת על ידי עורך דין גירושין האמון על דברים אלו.

השופט הוסיף כי קבלת עמדתה של המשיבה (האם) תהפוך את הליך הגישור להליך סגור וחשדני שבו כל צד שומר על תחום מוכנותו לעצמו עד כדי סיכול המטרה האמיתית של הליך הגישור.

כבוד השופט מרדכי לוי הוסיף וציין כי לדידו חובת תום הלב הנדרשת בענייני משפחה היא חובת תום לב מוגברת הן בתחום המהותי והן התחום הדיוני, ולבסוף חייב את האם (המבקשת) לשלם לאב הוצאות משפט בסך 3,500 ₪.

ראה: תמ"ש 25842-01-16 ת.א. נגד ז.א , דינים משפחה 2017 (26) 561

מוזמנים ליצור קשר ולשוחח עם עורך דין גירושין מורן אלסיאג בני

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן