עילת גירושין – פער גילאים

האם פער גילאים בין גבר לאישה מהווה סיבה לגירושין ?

הגבר בן 60, האישה בת 70. האם פער גילאים של 10 שנים נחשב ל"מום" המהווה עילה לחיוב בגירושין ?

ותחילה מעשה בסיפור …

גבר בשנות ה – 50 לחייו,עסק במכירת כלים ישנים. באחד הימים, התעורר הגבר משנתו, והחליט שהיום מוכר הוא את כל הכלים הישנים. ישב הגבר, והחל לנקות ולהבריק את כל הכלים, עד שנראו ככלים חדשים ויוקרתיים.

סיים מלאכתו, ומכר לקונה את כל הכלים הישנים, שנראו כחדשים, במחיר גבוה משווים האמיתי.

למעשה, ניתן לומר, שהגבר הטעה את הקונה, שכן אילו ידע שמדובר בכלים ישנים ייתכן ולא היה קונה אותם, או שקונה במחיר מופחת, ועל כן רשאי לבטל את הרכישה בעילה של מקח טעות.

האם פער גילאים הינם ככלים ישנים ?

התשובה לכך – חיובית.

גבר שקידש אישה, וסבר שגילה שונה מגילה האמיתי, וזאת נוכח הטעייה של האישה ואי גילוי האמת, הרי ששקול הדבר כקנייה של כלים ישנים הנראים כחדשים.

ובחזרה לסיפור..

בטרם שילם הקונה למוכר תמורה בגין הכלים הישנים, שנראו כאמור כחדשים, שאל הקונה את המוכר האם מדובר בכלי זהב חדשים או בישנים, אשר עברו "חידוש".

אמר המוכר לקונה: "אלו הכלים – איני אחראי לגבי טיבם ואישורם כחדשים או כישנים

ובנסיבות החיים:

עובדות הסיפור דומות לחיים.

באם הגבר התעניין לגיל האישה, והאישה התחמקה מלאמר את גילה, הרי שאין מדובר על התחמקות אלא על הטעייה, שהינה כמקח טעות לביטול העסקה ולחיוב בגירושין.

ואולם, אם ההטעיה לא הייתה מצד האישה (אלא, למשל, מצד משפחתה ), והגבר לא שאל את האישה לגילה ורצה לקדשה, הרי שאין פער הגילאים מהווה עילה לחיוב בגירושין.

דהיינו, פער גילאים כשלעצמו אינו נחשב ל"מום" המהווה לעילת גירושין. רק מקח טעות באשר לפער הגילאים , יכול להוות עילה לגירושין ולחיוב בגט.יצוין כי מקרים של מקח טעות יכולים להתרחש גם בהיבטים נוספים בחיי הנישואין, אשר יש בכוחם להוות גם כן עילה לחיוב בגירושין.

מוזמנים להמשיך לקרוא: עילות גירושין

בכל שאלה בנושא מוזמנים ליצור קשר עם עורך דין גירושין

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות עם עו"ד מורן אלסאיג בני חייגו עכשיו 050-6793821

או השאירו פרטים כאן ליצירת קשר

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן