חיוב אב במזונות ילדים מכוח דיני החוזים

חיוב אב במזונות ילדים מכוח דיני החוזים

במקרה בו לו ניתן לחייב אב במזונות ילדים מכוח הדין האישי או חוק המזונות – ניתן לחייבו מכוח דיני החוזים, בנסיבות המצדיקות זאת.

מדובר בבני זוג, ידועים בציבור, שהביאו ארצה מחו"ל שתי תאומות פעוטות. האישה אימצה כדין את הילדות, בעוד הגבר לא אימץ את הבנות בפועל. בני הזוג חיו תקופת מה יחדיו כבני זוג, ואף בנו את הבית בו התגוררו עד שדרכיהם נפרדו.

ביהמ"ש העליון, בתיק 4751/12, נדרש להכרעה בשאלה, האם ניתן לחייב בן זוג במזונות ילדיו הקטינים של בן זוגו הידוע בציבור, שאינם ילדיו הביולוגיים או המאומצים של בן הזוג אלא מקום בו הילדים "הובאו" לתוך התא המשפחתי במהלך הקשר.

ביהמ"ש דחה את הערעור וקיבל את פסק הדין של ביהמ"ש המחוזי (22050-06-11) שקבע שניתן לחייב גבר במזונות הילדות המאומצות של ידועתו בציבור, בהתבסס על עקרון ההסתמכות של האם שאימצה את הילדות עת הייתה בזוגיות עם הגבר, וכן בהתבסס על מצג שווא של הגבר כלפי כולי עלמא כי הוא אבי הבנות.

ביהמ"ש המחוזי קבע שהגבר חייב במזונות הקטינות, אם כי בסכום מוקטן לעומת מזונות הנפסקים בין הורים (ביולוגים או מאמצים כדין) לילדיהם, וזאת בשל הסתמכותן של האישה והבנות המבוססת על עילות חוזיות. לצורך קביעת גובה המזונות, אוזן בין החובה למזונות אל מול היקף הזכויות להן זכאי הגבר בתוקף התחייבויותיו.

להמשך קריאה: מזונות ילדים, מזונות אישה.

לתאום פגישת יעוץ לחץ כאן

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן