מאזן כוחות בגירושין

 

 

הכרתי אותה כשאני בשנות ה 20 לחיי. הידיעה שלמדה באוניברסיטה, ויש לה תואר, הקסימה אותי. אני עובד פשוט, ואפילו תעודת בגרות לא קיבלתי, והיא זו המשכילה – מוצאת בי ענין ומתייחסת אלי.

היינו יוצאים יחד למסיבות, מפגשים עם חברים, ומבלים שעות יחד. לאט לאט הקשר התפתח, והפכנו לזוג ממש. זוג "מהאגדות", ללא מריבות או ויכוחים.

לאחר שנים יחד, במהלכם הקמנו משפחה, גיליתי שבגדה בי, שיצאה עם גבר אחר, בזמן שחשבתי שיוצאת לבלות עם חברות.

הבגידה יצרה מיד מתחים בינינו, אבל בקשת הסליחה מצדה, והשבועה כי הבגידה הייתה חד פעמית, אט אט הפיגה את המתחים בינינו, עד לחזרה למציאות הקודמת שהכרנו – טרם הבגידה.

 וכך, פתאום, באמצע החיים, כשהכל בסדר, קבלתי הזמנה ליישוב סכסוך- האישה רוצה להתגרש.

כל זאת מספר לי תומר, בפעם הראשונה כשנפגשנו במשרדי.

אני מקשיבה לתומר, שלא רואה עצמו מתגרש, אך מבין שישנה בעיה בקשר, וכי הקשר שניהלו כל השנים אינו קשר בריא כפי שחשב. יחד עם זאת האמין, כי עם רצון אמיתי מצד שני הצדדים – יוכלו לחזור לתשוקה שאפיינה אותם בתחילתו של הקשר, וכן לבנות קשר בריא יותר, כששניהם מרגישים עצמם באותו מעמד , שאין יותר חזק וחלש, שאין יותר מבינה יותר ומבין פחות.

אמרתי לה : בואי נלך לטיפול, חבל לפרק את הבית, אבל היא בשלה, ורוצה להתגרש, מספר תומר.

תומר, שבמשך שנים נמנע מלריב ולהתווכח, קיבל בסוף, עם כל הקושי, בהבנה, את רצון האישה להתגרש.

ניהלנו משא ומתן ארוך וקשה, שלבסוף הסתיים בהסכם, אך במהלכו הקפידה האישה לאיים על תומר, שאם לא יסכים לדרישותיה , הרי שתתבע אותו. האישה ידעה ללחוץ על חוסר הביטחון של תומר בכדי להוביל אותו להיענות לדרישותיה, כאשר אפילו לאחר אישור ההסכם וכניסתו לתוקף ניסתה להוביל אותו להסכמות שונות ואחרות.

אבל כאן, בדיוק, נגלה בפניי שוב כי הדרך בה אני פועלת כעורכת דין לגירושין הינה מדויקת ונכונה. יד ביד לצד הפחדים והחששות, לפני ההסכם ולאחריו,  הסברתי שוב ושוב לתומר, בכל פעם מחדש, בסיטואציות שונות, מה מצבו המשפטי, ומהו מצבה של האישה, ומה החלופות של כל אחד מהם במצב שנמצא בו.  ההבנה שהמצב המשפטי של האישה אינו פשוט גם כן, חיזקה את תומר לעמוד על רצונותיו.

היום, חצי שנה אחרי, כשאני מדברת עם תומר, הוא בפעם הראשונה אומר:

היום אני מבין שפשוט נתתי לעצמי להיות חלש ומוקטן. היום, כשאני חזק, אומר את דעתי ועומד עליה, היא מכבדת אותי יותר. אני פשוט לא מאמין.

# 18.1.2024

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן