הסכם ממון והסכם לחיים משותפים

mamonהסכם ממון והסכם לחיים משותפים – תעודת ביטוח לזוגיות בעת משבר

מרביתנו דואגים לבטח את עתידנו הכלכלי ואת רכושנו באמצעות פוליסות ביטוח שונות, כגון: ביטוח חיים, ביטוח בריאות, ביטוח פנסיה, ביטוח דירה, ביטוח רכב וכו' וכו', אבל האם כשאנחנו נמצאים בזוגיות אנחנו דואגים גם לבטח את עתידנו הכלכלי באם חו"ח הזוגיות תכשל ?!

התשובה לכך היא שבמרבית המקרים – לא ! בנושא רגיש כמו זוגיות מרביתנו מפעילים את מנגנון ההדחקה ומשכנעים עצמנו שלנו זה לא יקרה.

 כפי שאנחנו דואגים לעשות פוליסות ביטוח שונות אשר נמדדות בחשיבותם ובערכם רק כשנגלת בעיה כך גם הסכם ממון והסכם לחיים משותפים הינם רק מעין פוליסות ביטוח שנערכות על ידי בני הזוג ומוכיחים את חשיבותם וערכם הגבוהה בעת משבר ומונעים משני בני הזוג חילוקי דעות והליכים משפטיים קשיים וארוכים בכותלי בית המשפט.

 אז איך זה בא לידי ביטוי ?! הציג בפניכם שני סיפורי מקרה מהחיים, כמובן עם שמות בדויים, שימחישו לכם איך הסכם ממון או הסכם לחיים משותפים יכול להוות פוליסת ביטוח בעת משבר בזוגיות.

גל גרוש אב לשלושה ילדים ורחל גרושה אם לשני ילדים קטנים הכירו זה את זה, והחלו לנהל מערכת יחסים במשך 3 שנים, כאשר הם גרים בדירות נפרדות.

 גל עובד בהייטק, בעל שתי דירות בבעלותו וכספים רבים שחסך בפוליסות ביטוח שונות.

רחל עובדת כמורה כשכל רכושה מסתכם במשכורתה ובדמי המזונות שמקבלת בעבור שני ילדיה.

 לאחר 3 שנות חברות גל ורחל החליטו למסד את הקשר ביניהם ולהתחתן בנישואים אזרחיים. גל אשר חווה הליך גירושין קשה וכלמוד ניסיון דרש מרחל כי יערכו ביניהם הסכם ממון.

 רחל נענתה לבקשתו של גל וחתמה על הסכם ממון במסגרתו הסכימו כי לרחל לא יהיה כל חלק בדירות שבבעלות גל וכל גם לא בכספים שיקבל מכוח היותו בעלים של הדירות וכן גם לא בכספים שחסך בחברות הביטוח וכן גם לא בפירותיהם.

 יחד עם הסכמה זו, כשהסכימו להפרדה ברכוש, הסכימו גם שכל רכוש שירכשו יחד החל ממועד נישואיהם יהיה משותף ללא קשר לבעלים הרשומים.

 השניים חתמו ואישרו חתימתם על גבי ההסכם בפני נוטריון, וטסו לקפריסין להינשא.

 השניים נישאו ובשעה טובה חזרו לארץ ושכרו דירה בגבעתיים בה התגוררו יחד עם 2 ילדיה הקטנים של רחל. לאחר כחודשיים ימים חלתה רחל ונאלצה לעזוב את מקום עבודתה ולכן גל החל לשלם בעבור השכר הדירה מכספים אותם היה מקבל מהשכרת דירותיו, וזאת בניגוד להסכמותיהם כי ישאו בחלקים שווים בעלות שכר הדירה.

 גל תמך ברחל, אהב אותה אהבת אמת והשניים נראו כ"זוג יונים", ואולם בוקר אחד לאחר 13 שנים של נישואים ואהבה גדולה הפך גל את עורו והחל לראות ברחל כאויבו.

 כשהגיע העת טענה רחל שמגיע לה זכויות בדירותיו של גל מאחר ורצה לשתפה בהם ולראיה תשלום דמי השכירות מכספים שקיבל מהשכרת הדירות.

 לעומת זאת, גל דבק בהסכם בו נאמר במפורש שלרחל לא תהינה זכויות בדירותיו.

 לאור חילוקי הדעות בין הצדדים פנו השניים לבית המשפט אשר יכריע באם יש לרחל זכויות בדירותיו של גל.

 בית המשפט דן ופסק כי בהסתמך על הסכם הממון שערכו הצדדים אין לרחל זכויות בדירותיו של גל וגל הינו הבעלים היחידים.

 במקרה הנ"ל, שימש הסכם הממון שנערך והיה במשך 13 שנה רק "נייר" כתעודת ביטוח אשר הבטיחה לגל שמירה על כספיו ורכושו, אשר בלעדי הסכם זה היה ההליך בבית משפט קשה יותר ואף ייתכן ורחל הייתה זכאית לזכויות בדירותיו אותן רכש מכספי עבודה קשה.

 אם גם אתם רוצים לשמור על רכושכם וכספכם לעצמכם – התקשרו עכשיו 050-6793821

 בטח אתם אומרים לעצמכם "אין לנו רכוש" אז אנחנו לא צרכים לעשות הסכם, אז אתם טועים !

 הסכם ממון והסכם לחיים משותפים גם כשאין רכוש

שמעון ושרה זוג צעיר, בשנות ה – 20 לחייהם החליטו לעבור להתגורר יחד. לשם כך, הסכימו כי יסגרו את חשבונות הבנק שכל אחד מהם מנהל ויפתחו חשבון בנק משותף לשם יפקידו את הכנסותיהם – וכך עשו.

 בני הזוג שכרו דירה והחלו לשלם בעבור שכר הדירה מהכנסותיהם המופקדות כאמור לחשבון המשותף.

 האהבה בין בני הזוג פרחה ואף שלא התחתנו נראה כי הם מתנהלים ומתנהגים כמו בעל ואישה, בשותפות מלאה (ובשפה המשפטית כ"ידועים בציבור").

 לאחר 7 שנים של מגורים בדירה השכורה ומעט כספים שחסכו בחשבון המשותף הציעו הוריהם של הזוג כי ירכשו דירה. הוריו של שמעון הבטיחו כי יעניקו לשמעון 200,000 ₪ מתנה ואילו הוריה של שרה אשר מצבם הכלכלי אינו מאפשר מתן כספים גבוהים הבטיחו כי יתנו לה 50,000 ₪ מתנה.

 בני הזוג שמחו מאוד על ההצעה ורכשו דירה באמצעות הכספים שחסכו, כספי המתנה שקיבלו כל אחד מהוריו, ומנטילת הלוואת משכנתא קטנה. הזכויות בדירה נרשמו בחלקים שווים על שם שמעון ושרה.

בני הזוג עברו להתגורר בדירה ששכרו, הביאו לעולם 2 ילדים תאומים, כשבעקבות לידתם נכנסה שרה לדיכאון לאחר לידה והחל להיווצר בין בני הזוג מתח כשהתקשורת בניהם הייתה רק סביב הילדים.

 חודשים עברו והחלה שרה לצאת לבלות עם חברות ואילו שמעון היה נשאר בבית לשמור על הילדים. שמעון תמך בשרה וסבר שאולי יציאותיה של שרה יעזרו לה לצאת מהדיכאון בו שורה. לאחר כשנה החל שמעון לחשוד ששרה בוגדת בו ושכר חוקר פרטי בתקווה שיאשש כי הכל פרי דמיונו ולמעשה שרה עדיין אוהבת אותו ונאמנה לו. לצערו של שמעון, חשדו אומת ואכן גילה כי שרה בוגדת בו עם גבר אחר.

 שמעון שוחח עם שרה בדבר הבגידה, אולם שרה התכחשה לכך ולא גילתה אמפטיה לרגשותיו של שמעון.

השניים פנו להליך גישור במהלכו דרשה שרה למכור את הדירה ולקבל מחצית מהתמורה. שמעון הזכיר לשרה שאילולא הוריו לא היו מעניקים לו מתנה בסך 200,000 שקלים לא היה באפשרותם לרכוש את הדירה ולכן ראשית כל בטרם חלוקת כספי מכירת הדירה יש להשיב לו את הכסף שקיבל במתנה.

 הכעס בין הצדדים גבר – שרה דבקה בחוק ואילו שמעון דבק בצדקתו לקבל את מתנתו בחזרה. חילוקי הדעות הקיצוניים בין הצדדים לא אפשרו לצדדים להמשיך לנהל הליך גישור ופנו לבית המשפט.

 לאחר 3 שנים של הליכים משפטים נפסק כי שרה זכאית לקבל מחצית משווי הדירה.

 במקרה הנ"ל לא ערכו הצדדים הסכם לחיים משותפים (הסכם ממון) אשר יכול היה למנוע מאבק משפטי ושמירה על כספים שקיבל כל אחד מהצדדים במתנה.

 אם אתם לא רוצים שסיטואציה כזו או דומה לה תדפוק על דלתכם – התקשרו עכשיו

 050-6793821 לתאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות.

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן