"קפיצה לבור" בהליך גירושין

"קפיצה לבור" בהליך גירושין

קובי רצה להתגרש בהסכם. על כן הלך יחד עם רעייתו דאז, למגשרת שבחרה, וחתם על הסכם הגירושין.

הגירושין הסתיימו בצורה נעימה וחברית, עד כדי שהסדרי השהות עם הילדים נקבעו בדירת האם, בה נותר ללון בימים בהם נפגש עם ילדיו. עוד הוא מקיים את חלקו בהסכם נכנס לחיי גרושתו בן זוג חדש, שהימצאותו בחייה הובילה את האישה לביטול הסדרי השהייה אשר נקבעו בדירתה, תוך השארת ילדיהם הקטינים לבדם בדירה בעודה בעבודה, וזאת חרף גילם הצעיר.

באותו זמן הילדים היו מתחת לגיל 7, ואובחנו כסובלים מ ADHD . קובי לא יכל להשלים עם העובדה שנבצר ממנו כעת להיות בחברת שני ילדיו, ועל כן שכר דירה מרווחת יותר, שם יוכל לארח את ילדיו, תוך שהוא הבליג על הפרת ההסכם מצד גרושתו.

הוא הבין את רצונו של גרושתו לפרטיות, וזאת חרף העובדה שהסכמותיו בהסכם הגירושין התבססו על הסדרי השהות אשר נקבעו בדירתה.

בהמשך גילה שהפרת ההסכמות כלפיו לא הסתיימה רק בכך. קובי הבין  שרעייתו הציגה בפניו מצג שווא, לפיו  הילדים יזקקו לטיפולים עד בגרותם, מה שגרר הסכמתו לשלם מדי חודש, וללא הצגת קבלות תומכות, 2000 ₪ באופן קבוע.

האם הפסיקה את הטיפול לו זקוקים ילדיהם, ומנגד גבתה את הכסף מקובי. כסף שנועד בעבור טיפולים לילדים – הלכו לצרכיה האישיים.

בהמשך גילה שזו פעלה לקבל קצבאות מהביטוח הלאומי, קצבאות נכות בעבור הילדים, ובקשתה אושרה, כך שבנוסף לדמי המזונות הגבוהים שהתחייב לשלם, היות והסדרי השהות נקבעו בביתה, ובנוסף לכספים הקבועים ששילם לטיפולים , הרי שזו מקבלת לכיסה מדי חודש עוד 3,500 ₪.

קובי החליט מכאן שאין ברירה אלא לפנות לביהמ"ש.

כשנפגשתי עם קובי נכנסו יחד להוראות ההסכם. איתרנו את הכשלים בו, לצד הצורך בהוכחת שינוי נסיבות מהותי. שינוי שאין האדם הסביר יכול להעלות בדעתו שיתרחש. הבעיה הגדולה  והמרכזית בהסכם הייתה הסכמתו שכל קצבה באשר היא תגיע לחשבון האישה, ואין בכך בכדי להפחית בדמי המזונות. כשמצב העניינים ברור, ומובן הצורך לשנות את המצב, ולהביא לצדק, חרף העובדה שמשפטית המצב בעייתי, הוגשה תביעה לביהמ"ש.

כשהתביעה מונחת בבית המשפט נוהל מו"מ, שתכליתו להגיע להסכם, שייתר את הצורך בהליך המשפטי. מו"מ שיביא לתוצאה ברורה ומהירה, בהשוואה להליך משפטי.

המו"מ הצליח , המזונות הופחתו משמעותית , הצדק נעשה, והתאפשר לשני הילדים לגדול בשני בתים, כאשר הוריהם מסוגלים לכלכלם בכבוד.
# 31.1.2023

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן