ירושה על פי דין

בהעדר צוואה הרי שחלוקת עזבונו של אדם מתבצעת על פי דין, בהתאם לחוק הירושה. חוק הירושה קובע את אופן חלוקת עזבונו של אדם, במעגלים. במעגל הראשון, יורשים את המנוח קרובי משפחה מדרגה ראשונה: בן זוג, ילדי המוריש, צאצאי ילדי המוריש (נכדים); במעגל השני, יורשים את המנוח קרובי משפחה מדרגה שנייה: הורי המוריש, צאצאי הורי המוריש (אחים); במעגל השלישי, יורשים את המנוח קרובי משפחה מדרגה שלישית: הוריו של הורי המוריש (סבתא, סבא), צאצאי הוריו של הורי המוריש (דודים).

לקבלת חוות דעת מקצועית מעורך דין בנושא ירושה על פי דין ללא התחייבות: 050-6793821

חלוקת העיזבון בין היורשים בהעדר צוואה – ירושה על פי דין:

באם המוריש הניח אחריו בן זוג, יזכה בן הזוג במיטלטלין, ברכב ובמחצית שאר העיזבון. המחצית הנותרת תתחלק באופן הבא:

במעגל הראשון : מחצית שאר העיזבון תתחלק בין ילדי המוריש בחלקים שווים. היה ומי מיילדי המוריש אינו בחיים יזכו ילדיו, נכדי המוריש, בחלקו של הילד שאינו בחיים (אביהם).

במעגל השני (באם אין למוריש ילדים): יזכו הורי המוריש במחצית העיזבון.

במעגל השלישי: (כשהורי המוריש אינם בחיים) יזכה בן הזוג בדירת המוריש ו-2/3 מהעיזבון , ו-1/3 העיזבון הנותר יתחלק בין אחי המוריש או צאצאיהם (אחייני המוריש) או סבא וסבתא.

באם המנוח לא הותיר אחריו קרובים מלבד בן זוג, יזכה בן הזוג בכל העיזבון.

ירושה על פי דין, בשונה מהדין העברי, אינה מבדילה בין היורשים עפ"י מינם (בן/בת) ולכל יורש באשר הוא ישנה זכות לרשת על פי דין אלא אם כן נפסל מלרשת.

צו ירושה על פי דין: בכדי לזכות בעיזבונו של המנוח עפ"י דין, יש לפנות לרשם לענייני ירושה או לבית הדין הרבני, בבקשה למתן צו ירושה. צו ירושה הינו למעשה מסמך משפטי המכריע בסוגיית זכויות הירושה ויורשיו של המנוח.

לאחר מתן הצו יתחלק עיזבון המנוח בין היורשים –  בהתאם לצו.

המשיכו לקרוא: מה עושים במקרה של ירושה ללא צוואה

לתאום פגישת יעוץ ללא התחייבות בנושא ירושה על פי דין  – לחצו כאן

מוזמנים גם לקרוא: צו קיום צוואה, התנגדות לצוואה, כתיבת צוואה

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן