מה זה גישור?

גישור הינו דרך לעזור לצדדים להגיע לכדי הדברות, באופן שיאפשר להם להגיע בסופו של דבר להסכמות המקובלות על כל הצדדים. המגשר אינו מכריע בין הצדדים ואינו פוסק, אלא רק עוזר ומכוון אותם באופן שיאפשר להם למפות את האינטרסים שלהם ולהגיע לכדי הסכמות (פתרון) שיהיו מקובלות עליהם.

גישור הינו הליך וולונטרי – כל אחד מגיע מרצונו החופשי, ללא כפיה. חופש הבחירה באם לקחת חלק בהליך הגישור רחב עד כי גם במהלך הליך הגישור יכול מי מהצדדים להחליט כי אינו מעוניין לקחת עוד חלק בהליך, וזאת אף ללא כל סיבה ו/או נימוק.

היתרון הבולט בהליך גישור הוא החופש. שני הצדדים יושבים בחדר הגישור מתוך מטרה כנה ואמתית להסדיר את הסכסוך ביניהם בהסכם, כשהם מתקשרים בצורה מכובדת ומכבדת והמגשר מוודא שכל צד קיבל את המסר והבין ובכך מונע פערים בין השדר הנמסר לשדר הנקלט.

זאת אין במשא ומתן בין עורכי דין או בהליך משפטי – שם הפערים במסרים בין הצדדים מתעצמים והסכסוך לרוב מתעצם.

הליך הגישור הינו הליך חסוי- כל מה שנאמר במסגרת ההליך נשאר ב"חדרי חדרים", לא ניתן לעשות בו שימוש במסגרת ערכאה שיפוטית, ואין אפשרות מי מהצדדים ו/או המגשר להעיד בפני ערכאה שיפוטית על הנאמר ועל כך אף חותמים הצדדים לגישור על הסכם עם המגשר למניעת טענה בדבר אי הבנה ו/או ידיעה בעתיד.  

מתן תוקף להסכם גישור  – לאחר שהצדדים הגיעו להסכמות, הסכמותיהם מגובשות לכדי הסכם, אשר ניתן להגישו לביהמ"ש על מנת שיינתן להסכם תוקף של פסק דין. מתן תוקף של פסק דין להסכם מהווה נדבך נוסף וחשוב להסכמות בין הצדדים, ומאפשר לאכוף אותו במגוון כלים משפטים הקבועים בחוק, ביניהם בלשכת ההוצאה לפועל.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות עם עו"ד מורן אלסאיג בני חייגו עכשיו 050-6793821

או השאירו פרטים כאן ליצירת קשר

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן