גירושין,כתובה ומה שביניהם

גירושין, כתובה ומה שבניהם.

 

גבר נאה ומרשים הוצג בתמונה באתר הטינדר. הוא בן 45, גרוש עם 2 ילדים. היא גרושה בת 40, אמא לילד אחד. הקליק הראשוני בן השניים נעשה בצ'ט, תכתובות לתוך הלילה, ופרפרים בבטן בציפייה לפגוש אחד את השניה. תמר הרגישה שהיקום שמע את תפילתה, ואחרי חודשים בטינדר מצאה את גבר חייה.

כעבור שבועיים, במהלכם התכתבו ושוחחו השניים עד השעות הקטנות של הלילה, נפגשו בבית קפה בצפון תל אביב. לקראת הפגישה הרגישה תמר שעומדת לפגוש את האיש, שכבר יודעת עליו כמעט הכל.

הפגישה הובילה לתחילתו של קשר בן שנתיים, חתונה כדת משה וישראל, תכנונים להביא ילדים לעולם ולהקים משפחה גדולה.

השניים לא התמעמעו, והחלו לנסות להרות. תמר מספרת שחששה, כי  בשל גילה לא תצליח להיכנס להריון, ולא מעט הרבו לדבר על כך שאם לא יצליחו תוך תקופה קצרה להרות – יפנו לטיפולי פריון.

חצי שנה חלפה, תמר לא הרתה, והשניים החלו בבדיקות פוריות. בשאלון הראשוני אותו מילאו לא הצהירו על כל בעיה רפואית, והרופא החל להתמקד בניסיון לאתר את הבעיה אצל האישה. בעודם בטיפולים גילתה האישה, באופן מקרי, כי האיש הסתיר ממנה לכל אורך הקשר כי הינו נוטל תרופות לטיפול באיכות זרעו, וגם ילדיו מנישואיו הראשונים הובאו לאחר טיפולים, נוכח הבעיה הרפואית שלו.

הגילוי הביא לבדיקות נוספות ולהבנה סופית כי הבעיה להורות נמצאת אצל האיש ולצד גילה של האישה הופך למאתגר יותר.

חוסר ההצלחה להרות, לצד הכעס שבהסתרה ושבירת האמון מצדו, הובילו לאתגרים בנישואים, ומכאן – ברצון לגירושין. בנקודה זו פגשתי את תמר. תמר הייתה מתוסכלת וכואבת על העובדה שהאדם לו נישאה שיקר לה, למרות שידע שמטרת הנישואין בפעם השנייה הינה הקמת משפחה והבאת ילדים לעולם. תמר דרשה את הכתובה, והגשנו תביעה לבית הדין הרבני. בתביעה היה צריך להוכיח כי תמר לא ידעה שלאיש בעיה להרות וכי זו הסיבה לגירושין ולא האתגרים האחרים שנולדו במהלך הקשר.  האיש הכחיש את כל טענות האישה, טען שסיפר לה, וזו ידעה על כל בעיותיו הרפואיות. בבית הדין בחקירות הצהירה תמר שאם הייתה יודעת שלא תיכנס להריון אז לא הייתה מתחתנת.

לבסוף בית הדין לא קיבל את התביעה ופסק כי נוכח גילה של האישה וללא כל קשר לבעיה הרפואית של האיש הייתה צריכה לדעת שייתכן ולא תצליח להרות.  תביעת כתובה הינה תביעה כספית לכל דבר ועניין ויש להוכיח אותה בוודאי כאשר האישה תובעת גירושין ומטילה את האשמה על האיש.

# 19.03.2023

 

 

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן