הסוד מחדר הגישור

הסוד מחדר הגישור

מתחתנים, מביאים ילדים לעולם, והשגרה היום יומית מביאה, לא פעם, לריחוק טבעי עם השנים, וביתר שאת כאשר הילדים כבר בגירים.

כך קרה גם לשמואל ולרחל.

הילדים בגרו ויצאו מהבית, ואלו מצאו עצמם שוב כרווקים, אך החיים החדשים לא חייכו אליהם בחזרה, וכל מה שבעבר היה חולף כאין מפריע – צף פתאום, והפך להיות בעל משמעות.

שמואל מבחינתו לא יכל לסבול את ההתנהגות הכוחנית מצד רחל. בימים רגילים היה מתעלם וסופג זאת באין מפריע, למען הילדים, אך כעת, כשהוא בשנות  ה-60 לחייו, זה כבר היה יותר מדי.

חיים באותו בית, ובכל זאת : למשמע דבריה של רחל נדמה היה  כאילו מנהלת זוגיות עם אדם אחר לגמרי, ולא עם בעלה, אשר יושב לפניי.  

רחל תיארה את הנישואים כהקרבה גדולה מצדה, כמי שאפשרה לשמואל לצאת, לעבוד ולהתפתח, ואילו היא מנגד ויתרה למענו על התפתחותה המקצועית, לטובת גידול הבנות.

רחל תיארה כי למרות כל ההקרבה מצדה הייתה זוכה במהלך השנים ליחס משפיל ומזלזל מצד שמואל, ובמעט הזמן שהיה נוכח בבית נהג לבטל את דבריה כדבר שבשגרה, ורצונותיה ודעותיה לא היוו משקל כלל.

את רחל ושמואל פגשתי בחדר הגישור. זאת לאחר חודשיים שחשו כך, כשהתקשורת ביניהם כבר הסתיימה, וכששמואל החליט לעזוב את הבית, והודיע לרחל על רצונו להתגרש.

רחל לא התנגדה לגירושין, שהרי היה ברור לה, שבין כה וכה הנישואים הסתיימו דא פקטו, אבל רצתה להרגיש כי זוכה להכרה על הקרבתה למען המשפחה.

היא דרשה לקבל חלק יחסי גדול יותר מזכויותיה הפורמליות בבית המגורים וביתר הזכויות המוקנות לה על פי חוק.

מנגד שמואל טען שמעולם לא מנע מרחל לצאת ולהתפתח מקצועית, ודרש שהכל יחולק על פי חוק – חצי חצי.

נוהל גישור.. עלו לא מעט עניינים רגשיים, אשר לצידם היה צורך לפתור את המחלוקות באופן משפטי.

לאט לאט הפנים שמואל את הצורך של רחל. צורך בהכרה. אומנם הכרה שסופה כסף ורכוש, אך בשורה התחתונה –  הכרה על המחיר המקצועי ששילמה, אף אם מבחינתו זו הייתה בחירתה. שהרי בסופו של יום הבין שאילו לא הייתה משקיעה את כל כולה בבית ובמשפחה – לא היה הוא מצליח להתפתח מקצועית כפי שהתפתח.

במקביל רחל הבינה, שעם כל הרצון מצידה להכרה כספית מועדפת, הרי שיש חוק, ואין בסיס חוקי לכך שבו שמואל יידרש לוותר על חלקו ועל זכויותיו..

ניתחנו מספרים, ערכנו חישובים, הסתכלנו על העתיד הכלכלי והאישי של כל אחד ביום שאחרי. בסוף  

 הגענו לחלוקה שרחל יכולה לחיות איתה בשלום אף אם אינה בדיוק כפי שחלמה וחלוקה ששמואל יכול לחיות איתה, אומנם לא שווה כשרצה אבל בהחלט הוגנת בהתחשב באופציה שיתנהלו הליכים משפטיים שאורכם ללא סוף והמחיר הכספי לצידם יקר מאוד.

# 15.12.2022

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן