הבעל פרסם בפייסבוק שאם ילדיו היא "אם מזניחה", וחויב בפיצויים

בית המשפט לענייני משפחה פסק פיצוי בסך 15,000 ₪ לאם בגין עוולת לשון הרע, זאת לאחר שבעלה פרסם בפייסבוק כי היא "אם מזניחה".

המדובר בבני זוג פרודים, שהתגוררו טרם הפרידה עם ילדיהם הקטינים בעיר ירושלים. לפני מספר שנים עברה האישה להתגורר עם הילדים בעיר עפולה ללא קבלת הסכמת האב למעבר.

בשל כך, נפתח על ידי הצדדים, באמצעות עורך דין גירושין, הליכים שונים בבית הדין הרבני.

במסגרת ההליכים נדונו הסדרי ראיית הילדים עם האב, והוחלט כי האב יפגוש את הילדים למספר שעות בכל מפגש, אשר יתקיים בעיר עפולה.

באחת הפעמים התקיים מפגש, ובו האב הפר את ההחלטה, ונסע עם הילדים לעיר ירושלים. במהלך המפגש חשה הילדה ברע, ובשל המרחק הגיאוגרפי לקח האב את הילדה למרפאה בירושלים. בשל כך, אחר האב להשיב את הילדים בשעה הקבועה.

האם פנתה למשטרה, והגישה תלונה בגין הפרת הוראה חוקית. בו ביום פרסם האב בעמוד הפייסבוק שלו מודעה שהיא עניינה של התביעה שהגישה האישה. ובגדרה תקף את האישה (האם), את עובדי הרווחה, את משטרת ישראל ואת בתי המשפט, כל זאת עקב התלונה שהוגשה כנגדו במשטרה.

כמו כן שאל (רטורית) האם האם שפויה, האם חסרת לב היא, וטען כי היא מזניחה את ילדיה.

לאור פרסום האב הגישה האם לבית המשפט לענייני משפחה, באמצעות עו"ד דיני משפחה, תביעה בגין לשון הרע.

האם טענה שיש בפרסום האב בכדי לבסס את יסודות עוולות פרסום לשון הרע. כמו כן, נטען כי הפרסום גרם לה לנזקים קשים, בייש אותה ברבים, פגע בשמה הטוב בחברה הקרובה בה שוהה, והגיע לידיעת בני משפחתה ולמעסיקתה.

מנגד, האב לא הכחיש את הפרסום, ואף לא את העובדה כי יש בפרסום בכדי להוות פרסום "לשון הרע". האב טען להגנות מכוח חוק איסור לשון הרע, כגון: אמת דיברתי, "עניין אישי קשר" והעדר הוכחה לנזק.

כבוד השופט זגורי דן בתביעה וקבע כי טענת האב "אמת דיברתי" בדבר היותה של האם "אם מזניחה" דינה להידחות כאשר אין כל ראיות ועדויות להיות האם אם מזניחה, וכי אין בעובדה כי האם עזבה את הדירה בירושלים ללא הסכמתו של האב בכדי להגדירה כ"אם מזניחה".

כמו כן, נקבע כי טענת תום הלב דינה להידחות – הפרסום לא נעשה בתום לב, הוא נעשה אולי בעידנא דריתחא, והוא לא נועד להגן על עניין אישי וכשר של האב או של הקטינה, אלא הוא נועד לשתף בתסכולו של האב מחד גיסא, ולפגוע באם מאידך גיסא, תוך הצגתה כאם מזניחה.

באשר לנזק נקבע כי במקרה דנן הפרסום נמחק, ולא ניתן להוכיח היקף האנשים שנחשפו במועד הרלוונטי לפרסום באתר הפייסבוק. אולם, בכל מקרה אין להקל ראש בעובדה כי הדברים פורסמו ברשת חברתית לה חשופים מאות אלפי משתמשים בכל רגע נתון. נקבע כי בשקלול כל הנתונים האמורים, יש להעמיד את גובה הפיצוי לאם, התובעת, על סך 15,000 ₪, בנוסף להחזר הוצאות בסך 5,000 ₪.

ראה: תמ"ש 26439-11-15

מוזמנים להתקשר עם עו"ד דיני משפחה בכל שאלה.

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן