בית המשפט לענייני משפחה חייב גבר בפיצוי גרושתו בסך 25,000 ₪ עקב אמירות מכפישות ובוטות שפרסם כלפיה ברשת ה"פייסבוק".

בית המשפט לענייני משפחה חייב גבר בפיצוי גרושתו בסך 25,000 ש"ח עקב אמירות מכפישות ובוטות שפרסם כלפיה ברשת ה"פייסבוק"

האישה הגישה תביעה לפיצויים בגין לשון הרע ובית המשפט פסק כי הגרוש חצה את הגבול וחייב אותו בתשלום פיצוי.

מדובר בבני זוג גרושים. האישה הגישה כנגד הבעל תביעה בגין מלשון הרע בגין אירועים שאירעו כשמונה וחצי שנים לאחר הגירושין. לטענת האישה, החל ממועד הפרידה ספגה יחס בוטה ומשפיל מצד הבעל ורעייתו, שהתבטא בקללות, גידופים, איומים ושמות גנאי, שהופנו אליה הן באופן ישיר והן באמצעות הטלפון, לרבות באמצעות משלוח מסרונים.

ביהמ"ש קבע כי נגישותה של הרשת החברתית, אפשרויות השיתוף המתוחכמות בה, כמו גם העדרן של מגבלות כניסה לחלק מפרופילי המשתמשים – מבססות את יסוד ה"פרסום" עפ"י חוק איסור לשון הרע. לדעת ביהמ"ש, הגיעה העת לשים קץ לתופעה המכוערת של התנהלות משתלחת ומתעמרת בין בני זוג לשעבר המצויים בסכסוך מתמשך, המתאפיינת בהפקרות של ממש ובא לידי ביטוי בין היתר גם במסגרת התנהלות במהלך הליכים משפטיים. עוד הוסיף ביהמ"ש כי דברים אלא יפים במיוחד לאור ריבוי האפשרויות הטכנולוגיות המאפשרות כלים וצינורות לעורר את לשון הרע במלוא עוזה ועוצמה מבהילה ומסוכנת.

במקרה דנן, סבר בית המשפט כי הבעל חצה את הגבול, וכי שימוש במונחים כה קשים אינו יכול להיחשב כביקורת לגיטימית מכל סוג. לבסוף, בפסיקת שיעור הפיצויים התחשב ביהמ"ש בעובדה שמדובר בפרסומים בוטים ופוגעניים מאוד, בעובדה שהנתבע לא הביע חרטה או התנצלות, וכן בכך שהדברים שפורסמו ברשת חברתית לה חשופים מאות אלפי משתמשים בכל רגע נתון.

לתאום פגישת יעוץ לחץ כאן

 

 

להתייעצות ותיאום פגישה צרו קשר ואשמח לחזור אליכם בהקדם

Call Now Button
×
דילוג לתוכן